czwartek, 26 grudnia, 2024
AktualnościBRZOZÓWKROSNORYMANÓWSANOKWydarzenia

W poniedziałki ZUS otwarty do 18.00

Od 5 lipca 2021 r. w każdy poniedziałek sale obsługi klientów będą ponownie otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju, jest coraz lepsza, dlatego ZUS będzie dostępny dla klientów w wydłużonych godzinach.

– Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i wcześniej przyjść do nas nie mogą – mówi Wojciech Dyląg regionalny rzecznik prasowy ZUS na Podkarpaciu.

Rzecznik przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez e-Wizytę lub indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS.

– Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo – wizyty lub za pośrednictwem PUE ZUS. Przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) można m.in. złożyć wniosek o świadczenie dobry start (tzw. 300+) czy aktywować bon turystyczny.

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta jest to wideorozmowa z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość.
Ta forma wizyty została w ZUS wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób.

– W ten sposób nasi klienci mogą załatwić większość spraw dotyczących emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – wyjaśnia rzecznik.

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Ważne!
Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Wojciech Dyląg
regionalny rzecznik prasowy
w województwie podkarpackim

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x