Spektakl taneczny “RAW LIGHT”
„RAW LIGHT”
Anna Nowicka
spektakl taneczny
Widowisko realizowane w ramach Polskiej Sieci Tańca
Miejsce: Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie, sala widowiskowa, ul. Kolejowa 1, Krosno, województwo podkarpackie
Termin: 25 maja 2018, godzina 18.00
Szczegóły: www.rckp.krosno.pl
Bilet 20 zł, ulgowy 15 zł, z Krośnieńską Kartą Mieszkańca 10 zł
—
Bilety w sprzedaży w kasie RCKP:
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, ul. Kolejowa 1 (p. 234)
Godziny otwarcia kasy RCKP:
poniedziałek – piątek 10.00-13.00 oraz 14.30-17.30
sobota 10.00-14.00 oraz na godzinę przed wydarzeniem
Rezerwacja telefoniczna i internetowa:
13 43 218 98 w. 159 | [email protected]
Koncepcja, choreografia i wykonanie: Anna Nowicka
Muzyka: Klaus Janek
Kostium: Kiss the Future / Tanja Padan
Reżyseria światła: Aleksander Prowaliński
Fotografia: Katarzyna Szugajew
Premiera: 26/01/2017, DOCK11, Berlin
Kolejne pokazy: 27/01/2017, DOCK11, Berlin
ANNA NOWICKA / RAW LIGHT – o spektaklu
Raw Light jest wymierną, fizyczną podróżą stającego się ciała; ulotną próbą nadania formy nieustannie zmieniającemu się doświadczeniu, działaniem umożliwiającym wyłonienie się migoczących obrazów; bezpośrednim uobecnieniem płynnego, wielowarstwowego ciała kalejdoskopowego, które tańczy w surowym świetle na styku
realnego i wyobrażonego, odczuwanego i śnionego, odważnie wskazując niewidzialne i nieznane. Język, oczy i kończyny zwrócone ku jasności. Z naciętej tkanki czasu i przestrzeni wyrasta trwałe zaufanie.
Spektakl powstał z ogromnej potrzeby bycia na scenie i przetańczenia tematów, które badałam przez ostatnich sześć lat: uwagi, snów i wyobraźni.
Anna Nowicka – bio
Anna Nowicka jest absolwentką eksperymentalnej szkoły tańca SEAD w Salzburgu, Ernst-Busch/HZT w Berlinie oraz wydziału psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jej artystyczne poszukiwania skupiają się na relacji pomiędzy śniącym ciałem a ciałem tańczącym, a zwłaszcza na zagadnieniach choreografii wyobrażonego. W ramach swojej praktyki zgłębia wielorakie perspektywy patrzenia oraz możliwości wykorzystania różnych punktów widzenia jako narzędzi do odkrywania i ujawniania wszelkich możliwych, z pozoru oku niedostępnych, obrazów. Choreografowanie postrzega jako nieustanne badanie związku i napięcia między procesem twórczym a jego rezultatem (rozumianym także jako poszukiwań produkt uboczny). Anna ogromnie ceni współpracę artystyczną z Rosalind Crisp i Peterem Pleyerem. Jej indywidualna praktyka choreograficzna od 2010 roku (udziału w Solo Projekcie) związana jest z Art Stations Foundation w Poznaniu. Anna jest laureatką wielu nagród i stypendiów, m.in. DAAD Preis, Studienstiftung des deutschen Volkes, Tanzstipendium miasta Berlina; jej spektakl „fire is raging in your hair” wygrał festiwal 100 GRAD w HAU w Berlinie (2012), a solo: „truth is just a plain picture. said bob.” znalazło się w programie Polskiej Platformy Tańca 2012. Obecnie Anna studiuje na trzecim roku studiów doktoranckich na wydziale aktorskim PWSTvFiT w Łodzi oraz jest praktykantką w The School of Images dr Catherine Shainberg i rozwija pracę ze snami u Bonnie Buckner, dzieląc swoje życie między Berlin a Polskę.
/Tekst, mat. fot. Anna Nowicka/
—
O Polskiej Sieci Tańca (której jednym z partnerów jest Regionalne Centrum Kultur Pogranicza)
KONSOLIDACJA ŚRODOWISKA, WYMIANA ARTYSTYCZNA
19 listopada 2017 r. w Centrum Kultury w Lublinie nastąpiło podpisanie historycznego dokumentu – porozumienia stron tworzących pierwszą w Polsce, sformalizowaną sieć centrów wspierających Sztukę Tańca. Po trwającym dwie dekady rozkwicie instytucji związanych z tańcem oraz umocnieniu tej formy wyrazu jako niezależnej formy sztuki, konsolidacja środowiska i budowanie mostów między światem twórców niezależnych a profesjonalnymi scenami, jak ma to miejsce od wielu już lat na Zachodzie Europy, wydaje się kolejnym logicznym krokiem.
Głównymi celami Sieci są A) stworzenie warunków do prezentacji wewnątrz kraju spektakli tworzonych przez zespoły instytucjonalne oraz niezależnych artystów, B) konsolidacja środowiska – wymiana pomiędzy centrami o różnych estetykach artystycznych, C) bardziej wydajne i przewidywalne wykorzystanie środków finansowych przeznaczanych na taniec.
/mat. Polska Sieć Tańca www.pst.info.pl/