Czy znasz ofertę brzozowskich przedsiębiorców? [FILM]
Nie bez przyczyny wrócić należy do tematu przyszłości brzozowskiego biznesu. W ramach akcji MASZ WYBÓR Stowarzyszenie Przedsiębiorców i Rolników SWOJAK i Stowarzyszenie Brzozowski Ruch Konserwatywny zwracały uwagę na atuty drobnego, lokalnego biznesu. Znaczące grono konsumentów nie zdaje sobie sprawy z potencjału jaki tkwi w sektorze MŚP, z faktu, że drobny biznes potrafi być ofertą, która wychodzi im naprzeciw w stopniu najbardziej ich zadowalającym.
Tymczasem odpływ konsumentów spowodowany jest niczym innym jak tylko przyzwyczajeniem do „kuszącej” oferty sklepów wielkopowierzchniowych. Jest to oczywiście przeświadczenie pozorne, bowiem już zwykłe porównanie cen i jakości oferowanych towarów przemawia z korzyścią na rzecz dobrego biznesu. Oczywiście nikt nie upiera się przy stwierdzeniu, że konsument nie znajdzie tańszego produktu z dużym dyskoncie. Jest to jednak z reguły towar niskiej jakości i co istotne jeden wyselekcjonowany produkt z całej masy innych w „normalnych” cenach.
W opozycji do takiego modelu sprzedaży pozostają zalety małych przedsiębiorstw, nierzadko z wieloletnią i rodzinną tradycją. Te małe firmy są nie do przecenienia. Hasła jakie użyto w promującym akcję MASZ WYBÓR plakacie specjalnie trafiają w samo sedno zalet małego biznesu.
Transparentność!
Zaufanie!
Konkurencyjna cena!
Różnorodność asortymentu!
Lepsza jakość!
Indywidulane podejście do klienta!
Bo przecież konsument robiący zakupy u małego przedsiębiorcy ma pełny przegląd funkcjonowania jego firmy, kupuje zawsze u tego, który okazuje się rzetelny i wywiązuje się z zawartej umowy, posiada przystępną cenę na towary i usługi. To mały biznes gwarantuje wielość produktów na półce uzależnionych jakościowo i cenowo od upodobań klienta. Wreszcie, co chyba najistotniejsze, to w małej firmie spotkamy osobę, która nam zawsze doradzi, zbada nasze upodobania i posiadając pełną wiedzę o oferowanych produktach wybierze najkorzystniejsza ofertę.
Już teraz można stwierdzić, że akcja MASZ WYBÓR przy użyciu środków jakie posiadają Stowarzyszenia i zaangażowaniu wielu osób dotarła do sporej grupy odbiorców. Przedsiębiorcy widząc potencjał akcji również wielokrotnie sami wychodzili naprzeciw. To wskazuje jak wielkie jest zapotrzebowanie na promocję atutów drobnego biznesu oraz zmianę nastawienia konsumenta. (…) Nieocenione jest w obecnej sytuacji gospodarczej współdziałanie brzozowskich przedsiębiorców. Brzozowscy przedsiębiorcy powinni się zorganizować po to by dbać o swoje interesy jako solidna, rozumiejąca się grupa. W ten sposób można pokonać wiele przeszkód, które dla pojedynczego przedsiębiorcy są nie do ominięcia. Grupą można korzystać z wszelkich form właściwych dla prowadzenia biznesu, w trudnych obecnie czasach. Marketing, szczególnie ów kosztowny – internetowy, promocja atutów, networking, to narzędzia, które tylko czekają by po nie sięgnąć.
Zorganizowanie pozwala częściowo przełamać bariery krępujące drobny biznes od strony państwa. Może nie od razu uda się zmienić opresyjna politykę rządu centralnego. Silna grupa jednak może działać na rzecz poprawy warunków traktowania przez organy państwa. Może również współpracować z samorządem wskazując na problemy, o których istnieniu urzędnik czasami nie ma najmniejszego pojęcia.
Pamiętaj Kupując w punkcie oznaczonym plakatem wspierasz brzozowski biznes.
Nie pozostaje zatem nic innego jak zaprosić wszystkich do obserwowania i włączenia się w akcję. Wszak każdy z nas jest przecież konsumentem. Bądźmy świadomymi konsumentami.
Maria Janas
Materiał nadesłany