niedziela, 13 kwietnia, 2025
AktualnościKROSNOWydarzenia

Cykl warsztatów teatralnych „Dotknij teatru: Ja i Ty na scenie”

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie zaprasza osoby powyżej 16. roku życia do udziału w cyklu warsztatów teatralnych „Dotknij teatru: Ja i Ty na scenie”, który odbędzie się 14 kwietnia, 10 maja i 24 czerwca 2025 roku w godzinach 16.00-20.00. Trzy spotkania prowadzone kolejno przez Ewę Mrówczyńską, Magdalenę Widłak i Kamila Dobrowolskiego poświęcone będą zagadnieniom obecności scenicznej, partnerstwa aktorskiego i komunikacji poprzez ruch, z wykorzystaniem m.in. ćwiczeń opartych na technice Sanforda Meisnera. Warsztaty adresowane są do osób poszukujących autentyczności i pogłębionej praktyki w pracy scenicznej.

Miejsce: Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, ul. Kolejowa 1, Krosno, województwo podkarpackie
Termin: 14 kwietnia, 10 maja, 24 czerwca 2025, godz. 16.00-20.00
Szczegóły: www.rckp.krosno.pl

Koszt: 180 zł / cykl 3 warsztatów
Liczba miejsc ograniczona. Bilety / zgłoszenia: www.rckp.krosno.pl
Jak dołączyć do zajęć: wystarczy zgłosić się przez formularz zgłoszeniowy (zajmie Ci to mniej niż 5 minut) i uiścić opłatę na podany w formularzu numer konta

Dla kogo: młodzież powyżej 16 roku życia oraz osoby dorosłe
Warsztaty: podczas trzech spotkań uczestnicy będą zgłębiać, czym jest prawdziwa obecność na scenie i jak budować autentyczną relację z partnerem, pracując z techniką Sanforda Meisnera („Repetition”) oraz narzędziami opartymi na słowie, zachowaniu i ruchu

Warsztaty „Dotknij teatru”

Podczas trzech spotkań będziemy zgłębiać jak prawdziwie być na scenie. Jak przekierowywać uwagę z siebie na partnera. Praktycznie będziemy szukać odpowiedzi na to, w jaki sposób powstaje tzw. „chemia” między aktorami na scenie. Zapoznamy się z jednym z najlepszych behawioralnych ćwiczeń, a zarazem świetną podstawą do prawdziwego słuchania i reagowania na scenie tzw. „Powtórek” (z ang. „Repetition”) z aktorskiej techniki Sanforda Meisnera. Odpowiedzi na te pytania będziemy szukać nie tylko za pomocą słowa i zachowania, ale również za pomocą ruchu, na który poświęcimy osobny dzień.

Pierwsze zajęcia 14 kwietnia 2025 poprowadzi Ewa Mrówczyńska, kolejne które odbędą się 10 maja 2025 Magdalena Widłak. Ostatnie spotkanie odbędzie się 24 czerwca 2025, a prowadzącym będzie Kamil Dobrowolski.

Ewa Mrówczyńska

Ukończyła studia na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, studia podyplomowe (Menadżera Kultury) na Uniwersytecie Warszawskim, pełny trening z techniki Sanforda Meisnera w Laboratorium Meisnera w Warszawie, uczestniczka licznych warsztatów i twórczych projektów (np. T. Greder, S. Furness, Gary Condes, Mark Bristol, J. Gajewski itd.). Prezeska Teatru Poddańczego, Stypendystka Marszałka Województwa Podkarpackiego i MKiDN w dziedzinie teatr. Nagrodzona na Toruńskich Spotkaniach Teatralnych za rolę Pauliny w „Białym małżeństwie” T. Różewicza, laureatka Nagrody Loży przyznawanej przez ZASP za wybitne osiągnięcia dla młodego aktora. Związana na stałe z Teatrem Maska w Rzeszowie, aktywnie działa również w wielu środowiskach twórczych w Polsce.
Jej największa pasja to nie tylko aktorstwo samo w sobie, ale również rozwój jaki ze sobą niesie. Świadomość, że teatr to niekończąca się droga, sprawia, że obcowanie z nim jest nie tylko fascynujące, ale również oczyszczające. W aktorstwie ceni sobie ponad wszystko prawdę i słuchanie. Jedno bez drugiego nie istnieje. To podstawa, o której w swojej oczywistości się nieraz zapomina.

Magdalena Widłak

Ukończyła studia licencjackie na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, kierunek choreografia i techniki tańca. Uwielbia się uczyć i poznawać nowe formy, techniki i podejścia do ciała i ruchu – jest absolwentką wielu kursów (m.in. kurs choreografii scenicznej w Hurtowni Ruchu w Krakowie, kursy instruktorskie o specjalnościach: taniec jazzowy, taniec polski, pilates) oraz uczestniczką niezliczonych warsztatów dotyczących tańca i ruchu i nie znosi o tym wszystkim pisać. Zajmuje się ruchem w różnych rolach: tancerka, wykonawca, nadawca, odbiorca, obserwator, nieśmiały twórca, odtwórca, uczestniczka, nauczycielka.
Jako tancerka brała udział w projektach/spektaklach m.in.: Teatru Tańca i Ruchu V6 w Łodzi, rzeszowskich teatrów: O.de.la, Maska oraz dramatycznego im. Wandy Siemaszkowej, Olsztyńskiego Teatru Tańca, Fundacji Ciało/Umysł, Festiwalu Julidans w Amsterdamie. Tworzy własne prace ruchowe, czasem w ramach rezydencji czy stypendium, czasem własnym sumptem. Ostatnio fascynuje się chodzeniem. Mnóstwo radości daje jej ruch w plenerze. Rozpoczęła pracę nad ruchem codziennym i nie może jej dokończyć. Uwielbia odkrywać moc i możliwości jakie dają oddech i shaking. Marzy o nauce masażu, ale póki co nie znajduje na to czasoprzestrzeni.

Kamil Dobrowolski

Studiował aktorstwo na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończył 6 modułów kursu Laboratorium Meisnera w Warszawie. Uczestniczył w warsztatach pracy nad sceną z Simonem Furness’em w technice Meisnera.
Aktor wielu pól. Na co dzień pracujący w Teatrze Maska w Rzeszowie. Związany także z Polskim Radiem Rzeszów – angażowany do wielu słuchowisk radiowych. Gości czasem na szklanym i srebrnym ekranie. Debiutował rolą kapo Mietka w nagrodzonym Grand Prix w Cannes i Oskarem filmem „Syn Szawła” reż. Laszlo Nemesa. Podczas filmowej i telewizyjnej drogi pracował między innymi z takimi reżyserami jak: Olga Chajdas, Łukasz Palkowski, Anna Maliszewska, Jacek Bławut.
Z edukacją związany od 13 lat. W roli instruktora aktorstwa ewoluował wielokrotnie. Rozwijał swoje aktorskie i pedagogiczne umiejętności, prowadząc liczne warsztaty i reżyserując spektakle amatorskie w różnych grupach wiekowych. W aktorstwie kocha autentyczne słuchanie i prawdziwe emocje. Nie znosi udawania i „sposobików”. Wierzy, że najbardziej porusza widza szczerze poruszony aktor. Uparcie szuka przestrzeni, gdzie może pracować głęboko – Aqtorium jest dla niego takim miejscem. Od niedawna jest też instruktorem w Laboratorium Meisnera w Warszawie.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x