Budowa mostu w Sanoku weszła w kolejny etap realizacji
14 września w Sali Herbowej Urzędu Miasta podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przeprawy mostowej na Sanie w ramach dotacji z programu „Mosty dla Regionów”. Jest to I etap realizacji inwestycji. Umowę w obecności sekretarz stanu w ministerstwie funduszy i polityki regionalnej Małgorzaty Jarosińskiej-Jedynak podpisali: burmistrz miasta Sanoka – Tomasz Matuszewski, skarbnik miasta – Bogdan Florek oraz dyrektor biura projektów firmy Sweco Polska – Maciej Olejarczyk. Wartość wsparcia z rządowego programu Mosty dla Regionów to ponad milion złotych.
– Aby zapewnić wszystkim obszarom Polski zrównoważony rozwój, potrzebna jest nowoczesna infrastruktura drogowa. Nowy most na Sanie przyczyni się do wzrostu konkurencyjności regionu poprzez uwolnienie potencjału gospodarczego prawobrzeżnej części Sanoka – mówiła wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Budowa przeprawy w Sanoku udrożnieni „wąskie gardło”, jakim jest blisko 40-letni most tymczasowy, którego stan techniczny i konstrukcja nie pozwalają użytkownikom na wygodne i bezpiecznie przemieszczanie się.
– Mieszkańcy prawobrzeżnej części Sanoka oraz Międzybrodzia będą mogli bez problemu dostać się do ważnych dla nich instytucji czy punktów handlowych i usługowych – dodała wiceminister.
Z inwestycji skorzystają również goście regionu. Znajduje się tu Muzeum Budownictwa Ludowego – największy skansen w Polsce i jeden z czołowych tego typu obiektów w Europie. We wsi Międzybrodzie usytuowana z kolei jest zabytkowa cerkiew. Na prawym brzegu Sanu zlokalizowane jest również wejście do Parku Krajobrazowego Gór Słonnych.
Szacowany koszt budowy nowej przeprawy na Sanie wraz z budową dróg dojazdowych oraz skrzyżowania z drogą krajową nr 886 wynosi 63,9 mln zł. Koszt przygotowania dokumentacji to 1,3 mln zł, a dotacja z budżetu państwa na jej przygotowanie to ponad 1 mln zł.
16 czerwca 2021 r. podpisana została umowa pomiędzy Wojewodą Podkarpackim a Gminą Miasta Sanoka o przekazanie dotacji celowej z budżetu państwa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do realizacji przedmiotowej inwestycji.
Most zostanie zaprojektowany na najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym, a także na obciążenie pojazdami specjalnymi.
Źródło: MFiPR, sanok.pl