niedziela, 24 listopada, 2024
Aktualności

ZUS zaleca kontakt elektroniczny i telefoniczny

W związku z COVID-19 Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do ograniczenia wizyt w urzędzie i załatwiania spraw poprzez platformę usług elektronicznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej.

Zminimalizuje to bezpośrednie ryzyko kontaktu z czynnikami potencjalnie chorobotwórczymi. Poprzez PUE ZUS większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi można załatwić bez wychodzenia z domu. Osoba zarejestrowana w PUE w każdej chwili ma dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie ZUS, może śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mailem lub SMS-em a także przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz składać wnioski i dostawać na nie odpowiedzi. Przedsiębiorcy mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź o podstawach składek.

Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość, można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego) bądź osobiście w każdej placówce ZUS.
Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).

W przypadku potrzeby kontaktu z nami, oprócz PUE, prosimy to korzystanie z:
•informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 – konsultanci są dostępni w dni robocze pon. – pt. godz. 7.00 – 18.00) po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

◦1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
◦2 – Renty i emerytury,
◦3 – Zasiłki,
◦4 – Informacje dla ubezpieczonych,
◦5 – Informacje dla płatników,
◦7 – Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
◦9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

•komunikacji mailowej – adres e-mail do zapytań ogólnych [email protected]

Wojciech Dyląg
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
w województwie podkarpackim

ZUS

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x