Dominacja Łukaszczyka i nowy rekord trasy w Korczynie

wyścig300

Szymon Łukaszczyk, jadący Mitsubishi Lancerem EVO V zdecydowanie wygrał 13 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 16 Wyścig Górski Prządki. Kierowca z Zakopanego był najszybszy w trzech podjazdach treningowych, pobijając przy okazji ubiegłoroczny rekord trasy Michała Ratajczyka wynikiem 1:47,853.Na starcie do podjazdów wyścigowych pojawiło się 49 kierowców; zabrakło Roberta Sługockiego, który podczas drugiego podjazdu treningowego zdemolował swojego Mitsubishi Lancera. Kierowca został przewieziony do szpitala z urazami nogi i kręgosłupa.

W pierwszym podjeździe wyścigowym wygranym przez Łukaszczyka, na kolejnych miejscach zameldowali się Dubai (Mitsubishi Lancer Bergmonster) i Andrzej Szepieniec (Mitsubishi Lancer). Drugi podjazd przerwano na skutek gwałtownej ulewy; zawodnicy którzy jeszcze nie wystartowali powrócili do swoich stanowisk serwisowych celem zmiany opon na deszczowe. W tych trudnych warunkach najszybciej pojechał Andrzej Szepieniec, wyprzedzając Łukaszczyka i Dubaia. Zabrakło mu jednak 2,068 sekundy do wygranej i ostatecznie zajął drugie miejsce. Trzeci stopień podium należał w sobotę do Dubaia. Szymon Łukaszczyk zwyciężając w przedostatniej rundzie GSMP odebrał w strugach deszczu puchar ufundowany przez Dwór Kombornia Hotel & SPA dla najszybszego kierowcy zawodów. Oficjalną uroczystość wręczania pucharów, ze względu na ulewny deszcz przeniesiono na niedzielę.

Po wypadku Sługockiego, Roman Baran, który zajął w sobotę drugie miejsce ulegając Karolowi Krupie, może się już cieszyć z tytułu Mistrza Polski w Grupie A. W grupie A/PL toczyła się bardzo wyrównana walka. W pierwszym podjeździe wyścigowym najszybciej pojechał Marcin Dopierała (Mitsubishi Lancer EVO VI), różnice w czołówce grupy nie przekraczały trzech sekund. Zmienne warunki pogodowe zadziałały na korzyść Arkadiusza Borczyka (Honda Civic) który, choć nie wygrał żadnego z podjazdów wyścigowych znalazł się na pierwszym miejscu.
Grupa E 0 to popis Pawła Frączka (Honda Civic Type R), który we wszystkich pięciu podjazdach był najszybszy; dopiero niedzielna runda GSMP rozstrzygnie o tytule mistrzowskim w tej grupie.

Zawody miały wyjątkową oprawę, nie brakowało także atrakcji dla kibiców, którzy m.in. mgli podziwiać widowiskowe pokazy driftu.

fot - UMA_Agnieszka Wołkowicz (1)

Redakcja nie publikuje komentarzy zawierających treści wulgarne lub obraźliwe, komentarzy naruszających dobra osób trzecich, jak również komentarzy nie na temat. Błyskotliwym opiniom wszelkich trolli i hejterów zapewniamy miłą utylizację w naszym koszu.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress